piątek, 30 stycznia 2015

Z dziećmi w Świętokrzyskie - część 2

Sprawy rodzinne, powodują, że jest mnie nieco mniej, a być może będzie jeszcze mniej. Dzisiaj udało się znaleźć chwilę napisania czegoś u siebie kosztem czytania innych blogów, ale mam nadzieję, że zdołam jakoś nadrobić, choć nazbierało się tego.
Tym razem wybierzemy się w nieco innym kierunku - mianowicie w stronę dobrze znanego klasztoru na Świętym Krzyżu. Nie ma co się raczej oszukiwać, że to cudowne miejsce stanie się dla naszych pociech jakąś niebywałą atrakcją. Ponadto Pawła osobiście dobiła droga miejsce długa, piesza droga. Kiedy już dotarł tam, gdzie miał się znaleźć nie marudził, zwiedzał. My odwiedziliśmy Klasztor wielokrotnie, różnymi trasami, natomiast Paweł w ubiegłym roku odbył swoją pierwszą wycieczkę. Co jeszcze odwiedziliśmy w okolicy? U podnóża trasy wiodącej z Huty Szklanej na Święty Krzyż atrakcji dla dzieci nie brakuje. Młodego zachwyciło "Babyjagowo". Niewielki to teren, ale znajdziemy tam i łódź wikingów i domek Jasia i Małgosi. Zainteresowaniem Pawła cieszyły się najbardziej: Łódź Wikingów, Domek Baby Jagi oraz plac zabaw.

Na stronie Babyjagowa zjadziemy takie informacje:
" W miejscowości Huta Szklana, przy Ośrodku Jodłowy Dwór powstał innowacyjny projekt pt. „BABYJAGOWO”. Jest to sposób prezentacji walorów kulturowych i historycznych regionu świętokrzyskiego. Pomysłowość widoczna jest w umożliwieniu turystom „zasmakowania” atmosfery niezwykłych atrakcji województwa poprzez ich ożywienie, m. In. Chatka Baby Jagi naturalnej wielkości bajkowa chatka na kurzej stópce ustylizowana żywą osobą Babą Jagą albo jaskinia Zbója Madeja z naturalnego kamienia odtworzona zgodnie z legendami, z żywym Zbójem pilnującym swoich skarbów, śpiącym na czarcim łożu (madejowym).

Będą tu także inne bajkowe elementy i postacie m. In. Domek Jasia i Małgosi, łódź Wikingów i duży plac zabaw i tunel straaaachuuuu.

W „BABYJAGOWIE” będzie się można spotkać ze świętokrzyską czarownicą i spędzić bardzo atrakcyjnie wolny czas. Bo to właśnie położenie, przyroda i natura Gór Świętokrzyskich jest ostoją tradycji, legend i historii jedyną tak bogatą.

„BABYJAGOWO” jest kompleksem budowli z przeznaczeniem z wyeksponowaniem atrakcji turystycznej, ściśle związanej z regionem i będącym symbolem Gór Świętokrzyskich.

Jesteśmy pewni, że to doskonałe miejsce dla wycieczek szkolnych i rodzinnych" 





Kolejnym elementem wycieczki była osada średniowieczna. Fantastyczne miejsce, które zawdzięcza wiele wspaniałym ludziom omawiającym konkretne zawody wykonywane przez ludzi w Średniowieczu. Bardzo miło będę wspominać te odwiedziny. Zainteresowanych zapraszam na stronę osady, gdzie można zwiedzić ją na początek wirtualnie.





więcej o osadzie tu
 Do dyspozycji u podnóża Świętego Krzyża mamy kilka placów zabaw dla dzieci. Skorzystaliśmy też z zaplecza gastronomicznego, a dokładnie mówiąc pięknie urządzonej karczmy na ternie Osady Średniowiecznej. 
Tym razem tyle. Przy kolejnej okazji część trzeci atrakcji.

30 komentarzy:

  1. i bardzo przyjemnie z Wami pospacerować. Może wakacyjne plany pozwolą zwiedzić Wasze strony. Więc czekam na więcej.

    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście znajdzie się jeszcze kilka zachęcających propozycji ;-)

      Usuń
  2. Taki wirtualny spacer w pięknym słońcu , szkoda, że tylko tak możemy obecnie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ten czas, który pozostał do słonecznych dni szybko zleci :-)

      Usuń
  3. Ciekawa ta średniowieczna osada.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nam się podobało i co mnie zdziwiło - Paweł też się nie nudził ;-)

      Usuń
  4. Świetne miejsce. Eh, aż mi się lata zachciało i wycieczek. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja marzę o wiośnie, już tak mi za nią tęskno...

      Usuń
  5. Mam coraz większą ochotę na wycieczkę w Wasze rejony;)

    OdpowiedzUsuń
  6. ile to się człowiek może dowiedzieć z tej blogosfery... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś jakaś całkiem niemałą wycieczka? W wolniejszej chwili, którą może mimo wszystkich obowiązków uda się znaleźć? ;-)

      Usuń
  7. Chętnie bym się wybrała na taką wycieczkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zachęciłam i mam nadzieję, że dojdzie do skutku ;-)

      Usuń
  8. Cudowne miejsca macie, choć u nas też takich nie brakuje :-) W tym roku Niunia będzie na tyle duża że będzie można spokojnie po jeździć :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że i u Was dużo atrakcji. Ja ubolewam nad tym, że w naszej okolicy nie ma ZOO z prawdziwego zdarzenia :-(

      Usuń
  9. Uwielbiam patrzeć na Waszą szczęśliwą rodzinę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy :-) A ja uwielbiam oglądać wasze fotografie, a już niedługo będę patrzeć chyba z jeszcze większą radością :-)

      Usuń
  10. Od razu widać, że zabawa była udana :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, była udana, Paweł był wniebowzięty :-)

      Usuń
  11. Szczęście można powiedzieć wali po oczach, co jest świetne :-)) Miejscówka też wygląda na wspaniałą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpadajcie sprawdzić ;-) Młody pewnie osłodziłby wszystko jeszcze jakimś miażdżącym tekstem ;-)

      Usuń
  12. W świętokrzyskim jest mało atrakcji dla dzieci, coś o tym wiem bo sama jestem ze świętokrzyskiego i takie miejsca gdzie zainteresuje coś dwulatka można policzyć na palcach jednej ręki :( Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Pawłem odwiedziliśmy takich miejsc mnóstwo. Za to wyjeżdżając np. w Bieszczady trzeba się nieźle natrudzić, żeby znaleźć coś, co zainteresuje malucha. Nie porównamy się z dużymi miastami, które zaoferują masę atrakcji, ale za to nie jest ich wcale tak mało, a rodzice też mogą miło spędzić czas, bo otoczenie uważam za rewelacyjne. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. To może ja nie wiem o wszystkich atrakcjach :( Fajnie by było gdybyś napisała taki post i podpowiedziała co można odwiedzić w świętokrzyskim, może zachęcisz więcej osób do odwiedzenia tego województwa :) Pozdrawiam

      Usuń
    3. Na razie znalazłam czas na opisanie Bałtowa, kilku atrakcji Huty Szklanej, choć nie wszystkich, w planach jeszcze Krajno i słynny Pacanów, ale tak ostatnio paradoksalnie trudno mi znaleźć chwilę, że nie wiem, kiedy to nastąpi :-/ O wszystkich i tak raczej nie napiszę. Mnie brakuje najbardziej ZOO z prawdziwego zdarzenia. W tym roku mam nadzieję uda nam się wygospodarować czas, żeby któreś odwiedzić :-)

      Usuń
  13. Dawno już nigdzie nie byłam. Ty Kochana nie mów, że kosztem blogów piszesz bo ja Ciebie u siebie widzę bardzo często - co miłe jest :)
    Dziękuję

    www.MartynaG.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego dnia akurat niestety kosztem :-/ Ale dziś się w tej kwestii poprawiłam ;-)

      Usuń