wtorek, 12 stycznia 2016

Sałatka pieczarkowa


Spróbowałam wielu sałatek, które mają w składzie pieczarki, jednak kiedy mówię sałatka pieczarkowa - myślę konkretnie ta właśnie, a nie inna sałatka pieczarkowa. Nie zawiera wielu składników, ale smak do mnie przemawia, jak żadnej innej sałatki z pieczarkami.

Składniki:
  • 1 kg pieczarek
  • masło
  • 7 jajek
  • 3 jabłka
  • puszka kukurydzy
  • puszka groszku
  • duży por
  • mały majonez (u mnie jak zawsze Kielecki)
  • pieprz i sól
 
Pieczarki kroimy w kostkę, dusimy na maśle aż do odparowania tłuszczu. Jajka gotujemy na twardo, kroimy w kostkę. Jabłka obieramy, pozbawiamy gniazd nasiennych, kroimy również w kostkę. Pora kroimy w drobną kostkę, sparzmy. Wszystkie składniki mieszamy, dodajemy majonez, pieprz i sól.
Ja zawsze robię podwójną porcję ;-)

10 komentarzy:

  1. Brzmi pysznie, gnam po pieczarki;) Tylko pewnie z połowy zrobię, bo dzieciarnia jeszcze w ogóle za grzybami nie przepada...

    OdpowiedzUsuń
  2. ostatnio mniej grzybów jadam, pozwalam sobie tylko na kilka takich w occie, bo lubię bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Spadłaś mi z tą sałatką z nieba! :) W weekend odwiedza mnie przyjaciółka, która jest wegetarianką i znajoma para która jest typowo mięsożerna. Zawsze mam problem jaką zrobić przystawkę, by wprowadzić jakiejś nowości i jednocześnie podpasować wszystkim :)
    Pieczary uwielbia, tej nigdy nie robiliśmy a składniki wszystkie stoją w spiżarni - tylko robić. Dzięki! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo cieszę się, że mogłam być pomocna. Mam nadzieję, że będzie smakowała ;-)

      Usuń
  4. lubie takie sałatki, szczególnie jak mam zjazd rodzinny ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. No nie! Ty sprawisz, że będę dwa razy taka! :D Biorę, tylko bez kukurydzy. :)

    OdpowiedzUsuń